מבנה הזמנת רכש

מבנה הזמנת רכש:

ניתן ליצור הזמנת רכש עם סימוכין  לאחד מהאפשרויות הבאות :
-          דרישת רכש
-          בקשה להצעת מחיר
-          הסכם
-          ללא סימוכין

בסאפ  כמעט כל פעילות ניתן לבצע בכמה דרכים , כך שיצירת הזמנת רכש בסימוכין לכל אחד מהאפשרויות שהוזכרו יכול להיעשות בטרנסאקציות ME21n, ME57, ME58

הזמנת הרכש מחולקת לשלושה חלקים :
1.       כותרת הזמנת רכש (HEADER)
2.       נתוני שורות (ITEM OVERVIEW)
3.       פירטי שורות  (ITEM DETAIL)

הכותרת מכילה נתונים המתייחסים להזמנה כולה :
נתונים ארגוניים כגון  קניין, ארגון רכש, קוד חברה.
נתונים נוספים  : ספק (כולל שם, כתובת, טלפונים, אנשי קשר ) תנאי תשלום, מטבע ההזמנה,
טקסטים כלליים ושותפים עסקיים .
קיימים נתונים נוספים הנגזרים מקסטומיציה (התאמה ודריכת פרמטרים ) כגון אסטרטגיית אישורי הזמנה וכן הגדרת סלי הצמדה .

נתוני השורות מאפשרים למשתמש להזין לשורות (במהירות) נתונים בודדים כגון, מספר הפריט, כמות נדרשת, מועדי אספקה, אתר , איזור אחסון ואם ההזמנה נוצרה בסימוכין למסמך רכש אחר , אז ניתן לראות גם בסימוכין למה נוצרה ההזמנה.

לאחר שהשורות הוזנו למערכת ניתן לפתוח בתחתית המסמך את נתוני  'פירטי השורות' כאן כבר נקבל פרטים נוספים הנוגעים לחומר אותו הקניין מזמין כגון קבוצת חומר, מספר יצרן (אם קיים) יחידות מידה והמרה ליחידות מידה נוספות (אם קיים) תנאי מחיר נוספים(אם קיימים)  , חשבונות פיננסים , מוקד לחיוב (מרכז עלות, הזמנה פנימית, פרויקט, הזמנת אחזקה וכיוצ"ב ) כמו כן ניתן לראות טקסטים נוספים.
בנוסף קיימים נתונים הנגזרים מהתאמה מיוחדת (קסטומיזציה ) של המערכת לצרכים הארגוניים  כגון  סלי הצמדה , אסטרטגיית אישורים.




אין תגובות: