רכש מול קבלני משנה (קב"מ ).
תחילה נגדיר מהוא תהליך רכש מול
קבלני משנה – מצב שבו מנפקים לספק חלקים מהאתר, הספק מבצע עבודה על החלקים ומחזיר
את הפריט לאתר עליו נעשתה עבודה . לדוגמא
מעבירים לספק מוצר א, מוצר ב ומתנות. הספק אורז מוצר א + מוצר ב +מתנה ומחזיר לנו
חבילות ארוזות.
לשם יצירת תהליך הזמנת רכש
לקב"מ נגדיר תחילה עץ מוצר שבו פריט
האב יהיה חומר ארוז והבנים יהיו פריט מוצר א, פריט מוצר ב, פריט מתנה.
הזמנת הרכש תיווצר עם פריט האב (המוצר הארוז ), כאשר יוגדר ששורה זו
היא עבור קב"מ (בשדה Item category = L) , תיפתח לשונית נוספת עם הפריטים הנדרשים לניפוק
לקב"מ (הבנים/מוצרים א,ב, מתנה)
מבחינת הסדר הנכון של התהליך
נדרשת הדפסה של הזמנת הרכש לשם משלוח לספק לאחר מכן ניפוק של המרכיבים לקב"מ . (אם
נסתכל בהצגת יתרת מלאי לפריט שנופק לקב"מ, ניתן יהיה לראות שורה נוספת המציגה
יתרת מלאי לקב"מ, עם התיאור ' מלאי אצל קב"מ ' )
לאחר שהקב"מ ביצע את העבודה
הנדרשת והחומר הארוז נשלח , מבוצע דיווח קבלה למלאי של הפריט הארוז, בעת
הדיווח מתרחשים שני אירועים הראשון ניתן
לראות יתרת מלאי של החומר הארוז באזור אחסון (STORAGE LOCATION) והשני גריעה
כמותית של החומרים שנופקו לקב"מ.
1. הקמת עץ מוצר- טרנסאקציה CS01 (ראה צילום מצורף )
2.
הקמת דרישת רכש/הזמנת רכש לקבלן .
3.
ניפוק רכיבים לקב"מ – MIGO/Transfer posting (Movement type 541)
לאחר הניפוק ניתן לראות יתרת מלאי אצל קב"מ של הפריטים שנופקו (טרנסקציה MMBE)
1.
לאחר שהקבלן ביצע את העבודה על החומרים שנשלחו אליו, מתבצע דיווח כניסה
למלאי.
2.
ניתן לראות בטרנסאקציה MBLB פירוט חומרים
הנמצאים אצל קב"מ.
3.
ניתן לבצע תהליך ספירת מלאי של החומרים הנמצאים אצל קב"מ.
טרנסאקציה MIGO (שימו לב לתנועות 101 – כניסה למלאי
ותנועה 543 – גריעה מכמות המלאי אצל הקב"מ )
קסטומיזציה עיקרית לתהליך קב"מ:
- הגדר חשבון ב 'קביעת חשבונות' Account
determination (ראה הפוסט המתייחס לקביעת חשבונות)
SPROà Material managementà Valuation & account
Assignments à Account determination
à Account determination W/O
Wizard à Configure automatic
posting (OBYC)
עבור טרנסאקציה FRL
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה