רכש שירותים.

תהליך רכש שירותים הוא תהליך רכש לכל דבר שבאמצעותו ניתן ליצור הזמנות רכש לשירותים מכל הסוגים (ייעוץ, גינון, הדברה, התקנה, בדיקה, צילום, הדפסה ועוד))
קיימים ארגונים שהשתמשו ברכש שירותים על מנת  לנהל פרויקטים  מאחר וניתן לנהל כתב כמויות,
לדוגמא  : פרויקט הנחת צינור מים  יכלול את הרכיבים הבאים : חפירה, הידוק, ביטון, הנחת צינור מים, כיסוי  וכולי .
לאחר יצירת הזמנת רכש שירותים, יבוצע דיווח קבלת שירותים בגיליון מתאים לדיווח שירותים ולאחר מכן דיווח קבלת חשבונית ספק.

קיימות מספר אפשרויות לניהול הפריטים ברכש שירותים :


 הקמת הזמנת רכש שירותים באמצעות טקסט חופשי


הקמת שורת טקסט חופשי באמצעות קבוצת חומר, במקרה הזה המשתמש מגדיר בשורת ההזמנה את קבוצת החומר המתאימה מתוך הרשימה ,( ניתן לקשור לקבוצת חומר גם חשבון פיננסי G/L   מתאים להוצאה) , בשדה  'תיאור' ניתן שם כללי לעבודה  למשל   ' הדברה נגד מזיקים במשרדי החברה'.
כאשר השורה מזוהה כרכש שירותים , על פי השדה:   ITEM CATEGORY= D בשורת הזמנת הרכש, נפתחות לשוניות נוספות ב- ITEM DETAIL' . 
הלשונית הראשונה היא SEVICES והשנייה היא לשונית LIMITS.

בלשונית SEVICES ניתן ליצור מספר שורות כל שורה מייצגת הזמנת שירות לדוגמא :
שורה מספר 1 : הדברה בחדר האוכל  הכמות תהיה 4 שעות במחיר 150 ₪ לשעה
שורה מספר 2 : הדברה בחצרות   הכמות תהיה 5 שעות במחיר 170 ₪ לשעה   וכולי.
עבור כל שורה נידרש לציין בלשונית ACCOUNT ASSIGMENT 
את החשבון עליו תירשם ההוצאה :





דיווח קבלת שירות ייעשה באמצעות גיליון הזנת שירות טרנסאקציה ML81n


קסטומיזציה לוגיסטית  נדרשת :


  1. הקמת קבוצת חומר לתיאור רכש שירותים .

SPROà- Logistics – Generalà Material Master à Setting for key fields à Define Material group (OMSF(


  1. הגדר חשבון ב 'קביעת חשבונות'  Account determination    (ראה הפוסט המתייחס לקביעת חשבונות)

SPROà Material managementà Valuation & account Assignments à Account determination à Account determination W/O Wizard à Configure automatic posting (OBYC)
טרנסאקציה :GBB/VBR
WRX

הקמת הזמנת רכש שירותים באמצעות רשומת אב לשירותים (AC03)


הקמת פריט שירותים (טרנסאקציה AC03) יצירת רשומת אב לשירותים.
במקרה הזה נקים פריט שירותים שהמאפיינים שלו עשויים לחזור על עצמם (קבוצת חומר, סיווג הערכה, יחידת מידה וכדומה )  לדוגמא : הזמנת טכנאי – טיפול במזגן.
תהליך יצירת הזמנה לפריט שירותים מתחיל בהקמת שורת תיאור העבודה (מלל חופשי)  בכותרת הזמנת הרכש ולאחר מכן נפתחת לשוניות בשורות הזמנת הרכש (SEVICES, LIMITS )
בלשונית  SERVICES בשורה נדרש לשלוף את רשומת אב לשירותים ולהגדיר את הכמות והמחיר.


  1. הקמת פריט אב שירות – טרנסאקציה AC03




2.  הקמת דרישה רכש / הזמנת רכש עם פריט השירות.




3.   לאחר יצירת הזמנת רכש , יש להדפיס את ההזמנה ולשלוח לספק.

4.  בסיום קבלת השירות יש לדווח קבלת שירות ב טרנסאקציה : ML81N

אין תגובות: